Týden 19.4. - 23.4. 2021
Papírový žrout - vzdělávací + konkretizovaný cíl: osvojení si věku přiměřených praktických dovedností.
Vyrobte si z ruličky od toaletního papíru berušku, motýlka nebo včelku ...viz. návod.
Práce s pracovními listy: vzdělávací + konkretizovaný cíl: osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
Cvrnkání kuliček - vzdělávací + konkretizovaný cíl: rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních.
Zahrajte si novou deskovou společenskou hru Cvrnkání kuliček trochu jinak.
Vytvořte si důlek a zahrajte si kuličky venku.
Poslech pohádky z knihy Josefa Čapka Povídání o pejskovi a kočičce- vzdělávací + konkretizovaný cíl: seznámení s kulturou a uměním – dílo Josefa Čapka
Přečtěte dětem pohádku z knížky nebo z http://a.da.mek.sweb.cz/capek.j/dort.htm nebo si ji poslechněte na Youtube ...Jak pejsek s kočičkou dělali dort ...pohádku si pak s dětmi společně vyprávějte a v ději hledejte mravní ponaučení.
Co je důležité vědět - vzdělávací + konkretizovaný cíl: osvojení si poznatků a dovedností potřebných při spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí. Poučení o možných nebezpečných situacích.
Vycházka do ulic, pozorování dopravních situací, vyhledávání dopravních značek a geometrických tvarů (hra - kde se tvary ukrývají).
Týden 6.4. - 9.4. 2021
Povídání si o domácích zvířátkách (Co jsou domácí zvířátka? Proč se jim tak říká?) - vzdělávací + konkteritovaný cíl: odhalit podstatné a nepodstatné znaky, charakteristické znaky předmětů, osob, zvířat, dovede správně pojmenovat a přiřadit mládě k dospělému zvířeti. Rozvoj myšlení a komunikačních dovedností.
Řekněte si: „Co nám dává?“ (kravička, kozička, slepička, ovečka, králíček aj.)
A jak se jmenují jejich mláďata?
Práce s pracovními listy: vzdělávací + konkteritovaný cíl: osovjení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení a psaní
Poslech pohádky "O kouhoutkovi a slepičce.": vzdělávací + konkteritovaný cíl: - soustředěně poslouchat pohádku, spontánně vyprávět zážitky ze sledování filmových
pohádek nebo pohádek z knížek. ( viz. foto)
Logopedická chvilka – vzdělávací + konkteritovaný cíl: správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeč , mít přiměřeně bohatou slovní zásobu
Gymnastika mluvidel
Dechové cvičení
Výtvarná činnost "Slepička" - vzdělávací + konkteritovaný cíl: zvládat výtvarné činnosti, provádět jednoduché úkony - skládání, stříhání, lepení . Pomocí čtvrtek a barevných, krepových papírů si vytvořte slepičku. Postup viz. foto
Pobyt venku - vzdělávací + konkteritovaný cíl: běhat, skákat, udržovat rovnováhu na jedné noze, pohybovat se koordinovaně a jistě, a to i v různém přírodním terénu
tělesné činnosti – podporujte přirozené cviky a pohybové schopnosti
Týden 29.3. - 2.4. 2021
Velikonoční grafomotorický list "Kraslice"- vzdělávací + konkretizovaný cíl: ovládat koordinaci ruky a oka, zvládnout jemnou motoriku
Popis velikonočního obrázku + říkadlo - vzdělávací + konkretizovaný cíl: chápat prostorové pojmy, orientovat se v prostoru i v rovině
Velikonoční pečení - vzdělávací + konkretizovaný cíl: rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
Pracovní činnost - kuřátko, ovečka, zajíček - vzdělávací + konkretizovaný cíl: rozvoj společenského a estetického vkusu
Velikonoční zvyky a tradice - vzdělávací + konkretizovaný cíl: osvojit si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké, pro ně smysluplné a přínosné, zajímavé a jsou pochopitelné a využitelné pro další učení a životní praxi
Velikonoce - historie a tradice | Svátky a tradice | Pár Minut HiSToRiE - YouTube
Týden 22.3. - 26.3. 2021
Kuřátko – vzdělávací a konkretizovaný cíl : osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
stříhání papíru, lepení, otisky rukou a nohou viz. Foto
Práce s pracovnímu listy - vzdělávací a konkretizovaný cíl : osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení a psaní
PL- S, V, Panák, Ptáci 1 – 3 viz. Foto
Sázení velikonoční travičky, zaječí ouška z ubrousku - vzdělávací a konkretizovaný cíl : rozvoj kooperativních dovedností
společně s dětmi si vysázejte velikonoční osení nebo složte si z ubrousků zaječí ouška viz. Návod
Poslech pohádky, kašírované vejce, barvení vajíček krepovým papírem - vzdělávací a konkretizovaný cíl : vytvoření pozitivních vztahů ke kultuře a umění a rozvoj dovedností tyto vztahy vyjadřovat a projevovat
přečtěte dětem pohádku … Jak krtek a skřivánek přivolali jaro, naučte děti zpaměti Jarní říkadlo :
Zimo, zimo táhni pryč,
nebo na tě vezmu bič !
Odtáhnu tě za pačesy
za ty hory za ty lesy.
Až se vrátím nazpátek,
svleču zimní kabátek.“
Tématická jarní vycházka do přírody „Jak se příroda probouzí ?“ - vzdělávací a konkretizovaný cíl : vytváření elementárního podvědomí o širším přírodním prostředí, o jeho rozmanitostech, vývoji a neustálých proměnách
Týden 15.3. – 19.3.2021
Dětská jóga - vzdělávací + konkretizovaný cíl: osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě
cvičení najdete ve složce "Foto"
Hra s legem - vzdělávací + konkretizovaný cíl: rozvoj smylového vnímání, rozvoj paměti a pozornosti
třídění lega podle barev, stavění věže, seřazovaní věží podle velikosti, co do řady nepatří? viz foto
Hravé svačinky/ malování kamínků - vzdělávací + konkretizovaný cíl: posilování sociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mš,..), spolupracovat s ostatními
vytvořte si společně s dětmi hravé svačinky, udělejte toustíkům obličej, z ovoce vyrobte zvířátko,.. nebo si společně namalujte kamínky, které můžete společně roznášet po okolí a udělat tak radost ostatním dětem. Inspiraci naleznete viz "Foto"
Tvoření s popcornem - vzdělávací + konkretizovaný cíl: rozvoj společenského i estetického vkusu, vnímat umělecké a kulturní podněty, hodnotit svoje zážitky
vyrobte si jarní květinu s použitím lepidla a popcornu (viz."Foto")
Jarní poznávací procházka - vzdělávací + konkretizovaný cíl: rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
škrtni si na obrázku vše co cestou uvidíš (viz. "Foto")
Týden 8.3. – 12.3.2021
Pracovní list „ Bludiště“ – vzdělávací + konkretizovaný cíl: rozvoj jemné motoriky
Vyprávění o ročních obdobích, o pomalu přicházejícím jaru
Najdeš společné činnosti, které v průběhu dne dělají i ostatní lidé?- vzdělávací + konkretizovaný cíl: rozvíjet komunikační dovednosti, výslovnost, soustředění, paměť, fantazii
Prohlížení knížek a leporel – vzdělávací + konkretizovaný cíl: prohlížet si knihy (atlasy, encyklopedie, obrázkové knihy, leporela), znát některé dětské knihy a vyprávět o nich, informace vyhledat v encyklopediích např. jarní rostiny
„Fazolka“ – do průhledného kelímku zasadit např. fazole, čočku, hrách a sledovat jak klíčí – vzdělávací + konkretizovaný cíl: – mít poznatky o přírodě živé i neživé, o přírodních jevech a dějích
Procházky po okolí svého bydliště – sledovat volně žijící zvířátka, poznávat a pojmenovávat je - vzdělávací + konkretizovaný cíl: - zapamatovat si různé zvuky zvířat, odhalit podstatné a nepodstatné znaky zvířat
Pobyt venku v okolí svého bydliště, na zahradě – hry s míčem – procvičování přihrávky házením, správné chytání, hod vrchem či spodem, hod na cíl - vzdělávací + konkretizovaný cíl: házet a chytat míč, užívat různé náčiní, nářadí - užívat různé pomůcky k pohybu (tříkolky, koloběžky, odrážedla)
Týden: 1.3.2021 - 5.3.2021
1. Pracovní list "Housenka" - vzdělávací + konkretizovaný cíl: zdokonalování dovedností v oblasti jemné motoriky (naleznete ve složce "Foto")
2. Básnička "Slunce" - vzdělávací + konkretizovaný cíl: rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností (správná výslovnost)
Slunce volá na sněženku,
podívej se, jak je venku.
Slunce volá do oken,
děti, halo, pojďte ven.
3. Společenská hra dle výběru (pexeso, Člověče nezlob se) - vzdělávací + konkretizovaný cíl: rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
4.Sněženka - vzdělávací + konkretizovaný cíl: zachycovat skutečnosti ze svého okolí a vyjadřovat své představy pomocí různých výtvarných činností, dovedností a technik (ukázku najdete ve složce "Foto")
5. Procházka v okolí bydliště - vzdělávací + konkretizovaný cíl: seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu - poznat a pojmenovat dominanty okolí (Komáří vížka, hrad Doubravka, vodojem na Nové vsi) nebo poznat a pojmenovat významné stavby v Teplicích ( Krušnohorské divadlo, Šanovská mušle)
Mateřská škola
Hlávkova 1454
415 01 Teplice
Statutární město Teplice
IČO. 63788187
dat. schr.: di2tips
+420 775 023 166
+420 417 563 869
reditelka@mshlavkova.cz